Hvorfor du bør begynne å podcaste

Podcasting bygger troverdighet.

Podcasting er et produkt med gjentatt læringsinnhold. Det er teleseminar-ekvivalenten til artikler. Men med repetisjon innebygd for å forsterke effekten. Hver uke vil kunden høre deg – ikke en outsourcet frilansskribent, men deg – forklare noe rundt produktet ditt. Denne konstante byrden av kvalitetsinformasjon vil overbevise publikum om at du kan stole på. Og tillit er et av de viktigste kjøpskriteriene.

Podcasting bygger et rykte.

Av samme grunn vil en podcast bidra til å bygge ditt rykte. Faktisk er det bare motsatt side av ligningen. Ikke bare kan du stole på, men du kan stole på fordi du vet hva du snakker om. Den konstante gjentakelsen av kvalitetsinformasjon forsterker det faktum at du kan faget ditt.

Podcasting bygger relasjoner.

Podcasting er et veldig personlig medie. Kanskje ikke så personlig som video er, men absolutt mye mer personlig enn å skrive. Podcastingens personlige natur lar publikum tro at de kjenner og liker deg. Og det er det andre store kjøpskriteriet.

Podcasting genererer målrettet trafikk.

Det er mange måter å generere trafikk til din opt-in eller salgsside. Men mange av dem genererer knapt kvalifisert trafikk. Konverteringsfrekvensene deres er utrolig lave. Og at bortkastet trafikk – folk som egentlig ikke er interessert i deg og produktet ditt – koster deg penger. Det er bedre å få mindre trafikk, men øke konverteringsfrekvensen.

Legg igjen en kommentar

Previous post Fordeler med Podocasting
Next post Podcasting – Hvordan komme i gang?